Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Stara
#1372212
Fått goda råd kring hur jag ska ta bort rosten via meddelanden så tar bort mitt ursprungliga inlägg så jag slipper kommentarer över hur jag missade skadorna, då dem som sagt var skickligt täckta och varken jag eller bilnisse till vän som var med och tittade på bilen uppmärksammade någon rost.
Senast redigerad av 1 Stara, redigerad totalt 0 gånger.
av Stara
#1372222
Kanske även någon som har förslag på list som går att sätta dit som kanske kan förhindra fler stenskott och dölja det tråkiga?
av Stara
#1372236
StefanN skrev: mån 30 mar 2020, 17:27 Det är ju listen från V70N man sätter dit. Fast man lär ju fixa till rosten först. Den borde ju passa S80 också? 8620457
Tack för tipset, ska kika närmare på det!
av Stara
#1372238
Addict skrev: mån 30 mar 2020, 18:18 Dom gör så, bilarna alltså. Rostlaga själv så gott det går, spackla och spraymåla och montera sedan vinyl över.
Ursäktar min okunnighet, men med rostlaga menar du att fila bort det som går och sedan spackel över alltså? Vinyl ska jag kika på, tack för tipset!
av Addict
#1372380
Stara skrev:
Addict skrev: mån 30 mar 2020, 18:18 Dom gör så, bilarna alltså. Rostlaga själv så gott det går, spackla och spraymåla och montera sedan vinyl över.
Ursäktar min okunnighet, men med rostlaga menar du att fila bort det som går och sedan spackel över alltså? Vinyl ska jag kika på, tack för tipset!
Behöver du lära dig rostlaga så finns det säkert info om du använder Google.
Användarvisningsbild
av Nexus
#1372424
Det där kunde man ju inte missat vid köp av bilen. Det ska varit riktigt bra gjort om man inte såg ett spår efter bättring av rostskadan...
Du har ju snart samma sak 5 cm till vänster om den stora rostfläcken :x

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen