Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MrChicken77
#1371916
Tjena velar mellan dessa två hittat en 2.5ft ca 18000mil 231hp och en Summum D5 Polestar 205hp som gått 16000 skall börja studera så kommer ju inte pendla stora summor är mera ut efter roligt och drag :P enda jag läst att 2.5tf med etanol problem? sant? och är d5 tråkig? optimeras isf eller ändå 2.5tf roligare bil?

HJÄLP mig snälla vill inte ha något som krånglar nu när man skall plugga........ men vill ändå ha roligt :-D

DOCK även hittat en V70 II T6 AWD 315hk men mina vänner köp ej awd men inte fått något riktigt vrf?

BRYR mig inte om bränsle förbrukningen vill ha roligt men vill inte ha den vid verkstaden....
Användarvisningsbild
av Variosboy
#1371959
Här kommer jag å är tråkig.
Har haft både D5 och har nu (sen några år) en 2.5ft.
Ingen av dessa är billiga att äga och med dom milen kan du inte räkna med ett bekymmersfritt bilägande är jag rädd..

Men hur som helst, är kamremmen bytt på 2.5ft så skulle jag alla dagar i veckan välja den..
av Rådlös
#1371963
Man behöver inte byta olja oftare i en FFV-bil än någon annan bil. Oavsett vilket bränsle man kör på. I instruktionsboken för (alla) dagens bilar står det att man skall byta olja en gång om året eller vid XYZ mil. Medelbilsvensson kör 1250 mil om året i Sverige. Inom detta ligger det årliga oljebytet.
Det finns en del som kör betydligt längre om året än Medelbilsvensson. Dom använder väldigt ofta bilen i tjänsten, alltså i jobbet. För den som har det så är det ofta livsviktigt att ha en bil som fungerar i alla väder och alla situationer. En av förutsättningarna för att en bil skall göra detta är att den får skötsel och service med bl.a oljebyten.
I en 2.5 FT har du låg skatt och en fabriksmonterad elektrisk motorvärmare, Volvo original. Egentligen Calix så den är fullt utbyggbar med alla tillbehör, om ingen redan har gjort det (?)
Körintervallet på oljebyte i en 2.5 FT är 1500 mil. Och du har möjligheten att köra på E85 om du vill.
#1371965
Variosboy skrev: sön 29 mar 2020, 11:34 Här kommer jag å är tråkig.
Har haft både D5 och har nu (sen några år) en 2.5ft.
Ingen av dessa är billiga att äga och med dom milen kan du inte räkna med ett bekymmersfritt bilägande är jag rädd..

Men hur som helst, är kamremmen bytt på 2.5ft så skulle jag alla dagar i veckan välja den..

Så borde köra på en 2.5ft då?
XC70 - S80 och XC90 i ett?

XC60 T6 med 10mil om dagen låter dyrt. XC70 […]

Peking

Vågar jag köra?

Idag har två lampor börjat lysa. De lys[…]

Bruten fjäder framvagn

Jag bytte ena fjädern på min V70 2012 v[…]