Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ebbot23
#1366980
Hej, jag går i tankarna på att köpa en V70II D5 AWD R-Design och funderar på en sak...

Går det att lägga på "V70 Rails, alltså helt vanliga rails" på en Volvo V70II som inte haft rails från fabrik eller är det komplett omöjligt?

Måste bilen ha haft rails från fabrik för att det ska vara möjligt att ha rails på den?


Tack
/Tobias
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1366981
Det är två helt olika tak, så vanliga rails är uteslutet vad jag vet. Däremot finns det ju takräcken man kan montera i dörrarna.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1366992
Varför från V70n när det finns rails från V70II ? Sen får man byta listen under railsen med och så ska det bli tätt ;-) Ska du inte köra med last på taket så ofta så kan man ju som ovan skrev köpa takräcken för de utan rails, inte vackra men de gör jobbet ;-)
Användarvisningsbild
av ebbot23
#1366994
Jaa, var väl inte tillräckligt tydlig, menar nog såklart om rails från/åt en V70II passar på en V70II som inte haft rails från fabrik, v70n ska inte blandas in här. Vad menar du med byta listen? :-)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1367007
ebbot23 skrev:Jaa, var väl inte tillräckligt tydlig, menar nog såklart om rails från/åt en V70II passar på en V70II som inte haft rails från fabrik, v70n ska inte blandas in här. Vad menar du med byta listen? :-)
Tänkte bara att du kanske hade ett par från V70n liggandes ;-)

Ser nu att det tydligen är ett helt annat tak om rails inte monterats från fabrik
av monza
#1367210
Det går, som någon skrivit, inte att montera rails om det inte är monterat från fabrik utan du monterar takräcken i hålen i dörröppningen.

Jag hade en v70 II utan rails och tycker det såg snyggare ut (mer clean i karossformen) och var smidigare för MIN del, då det var enklare att sopa bort snö etc när det inte finns rails ivägen.

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]