Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DirkSchneider
#1366945
Finns det någon enkel lösning på att döda all belysning?
På tidigare bilar satte jag en steömbrytare på en kabel vid ljusvredet, vet någon vilken kabel man kan göra detta på?
Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1366989
Enklaste lösningen är att ordna så att din Volvoverkstad programmerar om bilen så att 0-läget på ljusvredet släcker allt ljus.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1367195
DirkSchneider skrev: ons 26 feb 2020, 22:32 Okej tack tveksamt om de fixar det för det ska lysa på nollan enligt någon lag?
Nej. Men du måste ha halvljus eller varselljus när du kör, och halvljusautomatiken har du kvar i halvljusläget. Föraren ansvarar för att se till att korrekt belysning används under körning.

Hade inga bekymmer med att få min bil omprogrammerad för att kunna köra i länder utan halvljuskrav utan att andra trafikanter ska blinka och tuta stup i kvarten. Fransmän är extra duktiga på det, vissa spanjorer också. I Grekland är det t.o.m. förbjudet att köra med halvljus dagtid, även om utlandsregistrerade bilar är undantagna under förutsättning att halvljuset inte kan stängas av.
av Erik Å
#1367293
Omprogrammerad? :-/ Gamla V70 har ett litet mejselspår bredvid ljusomkopplaren där man kan välja halvljushantering beroende på vilket land man ska åka i..
Bruten fjäder framvagn

Jag kontaktade bilförsäljaren Bilia, dom[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

S80

Söker en S80 2007-2016 Manuell . Välv&ar[…]