Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Magdan
#1366454
Hej,
Köpte en V70 2012 i helgen där radiomottagningen är i det närmaste obefintlig. Inne i stan får jag in radio men inte utanför tätorter. Vad kan vara fel, någon som har erfarenhet från detta?
/Magnus
Användarvisningsbild
av apersson850
#1366466
Nä, men det finns en antennförstärkare till den i ena bakre sidorutan anbringade antennen. Den antennens enda fördel är att den sitter inbyggt och fint, men mycket till antenn är den inte. Så fungerar inte förstärkaren vill det till att vara nära sändaren.
Användarvisningsbild
av LeifA
#1366521
Kolla så båda kontakterna sitter kopplade på hö bakruta.
av Magdan
#1366841
Jag har läst om rutantennen och förstärkaren men ser inget av detta när jag kollar innanför de småluckor som man kan ta bort i sidorna bak. på höger ser jag en kontakt och tankluckeöppnaren och på vänster ser jag en säkringsdosa o lite sladdar av standardtyp, ingen koax?!?!?
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1366863
Dom sitter ovanför innertaket, så man behöver vika ner det en bit, försiktigt (kan vecka sig om man är ovarsam).

Dessutom innehåller det nån form av glasfiber/liknande, så använd gärna rena skyddshandskar.

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]