Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Qwedz
#1365441
Fick nyligen problem med min HK-stereo, startar jag bilen så får jag ljud några sekunder, sen ploppar det till i högtalarna och blir tyst. Bilen avstängd några timmar, startar och det blir likadant. Antar att det är någon automatsäkring som slår till i slutsteget. Frågan är var problemet är, är det kortis i någon högtalare? Subbwoofern? Det har ju regnat ganska rejält på senaste tiden, funderar på om de runnit in nånstans. Bilen är en V70 MY15. Displayen fungerar som vanligt. Kan tillägga att batteriet är på upphällningen, kan det spöka till det?
av Qwedz
#1366374
Här fick man mycket hjälp....nåväl, bytte batteri til ett friskt AGM 90Ah, och tänka sig, stereon hoppade igång fungerade som vanligt. Säg dock den glädje som varar, i dag när jag startade bilen så var problemet tillbaks, inget ljud. Kan man hitta nåt med felkodsutläsare?
av Maden
#1366766
Låter som samma problem jag har , skrev ett inlägg för ett tag sen.
(Xc 70 -15 där allt ljud som går via högtalarna (radio telefon backsensorer) försvinner några sek efter start.
Radion fungerar utan problem om jag sätter igång den utan att starta bilen, men om jag startar bilen så försvinner det med ett knäpp sekunder efter det att bilen startat .
Det kommer inte tillbaks nån mer gång på den resan, men det kan om man har tur fungera nån efter det men aldrig förstå ggn när bilen är kall.
Har provat med att koppla bort kontaktsycken i dörrarna men det blev ingen skillnad.
Har vart inne på lokala V-verkstaden men de hittar inget uppenbart mer än att de laddade uppgraderad mjukvara till enheten jag glömt namnet på AU-nåt kanske, och sen fungerade det 3ggr på raken men sen är det samma skit.
Nån som har nåt tips, jag tänker mig nåt som startar efter att motorn gått igång som stör ut förstärkaren.)
Har fått svar från v-verkstaden att förstärkaren är boven och har väntat i 2 mån på en ny.
av Maden
#1367363
För att återkoppla till TS känner du igen ditt fel i det jag skrev härom dagen? Att allt ljud försvinner.
Har du kommit nåt längre med din felsökning?

Det fel du har PalleH kan ha och göra med ditt 3g abonnemang i bilen, vet att min sericetekn. trodde att det var det problemet jag hade och skickade i ett nytt gratis simkort så skulle det lösa problemet. Så prova det det verkade vara vanligt.
Användarvisningsbild
av PalleH
#1367365
Maden skrev: fre 28 feb 2020, 20:52 Det fel du har PalleH kan ha och göra med ditt 3g abonnemang i bilen, vet att min sericetekn. trodde att det var det problemet jag hade och skickade i ett nytt gratis simkort så skulle det lösa problemet. Så prova det det verkade vara vanligt.
Tack för tipset,men jag menade själva radion inte Spotify jag har inget 3g kort i. Inte vad jag vet i alla fall :-)
Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Härligt snabbt agerat!