Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1361973
Vet någon hur man öppnar innefrån?
Den tunna plast finns inte som någon skrivit om, pillat bort all plast innefrån och finns inte ett skit man kan "nödöppna" med.
Elektroniken hörs men tror något hoppat av inne i mekanismern så behöver öppna luckan och ta bort klädseln för att felsöka.

Tacksam för hjälp
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: tänk på att skriva en beskrivande rubrik
av Lövet
#1361975
DirkSchneider skrev:Vet någon hur man öppnar innefrån?
Den tunna plast finns inte som någon skrivit om, pillat bort all plast innefrån och finns inte ett skit man kan "nödöppna" med.
Elektroniken hörs men tror något hoppat av inne i mekanismern så behöver öppna luckan och ta bort klädseln för att felsöka.

Tacksam för hjälp
Vill minnas, men kan ha fel, att det bara är US-sålda bilar som har öppning inifrån
av DirkSchneider
#1361984
Nej tyvärr inte, jag har legat i skuffen och pillat bort all svart plast man kan se mellan luckan och bilen såkallat, givetvis tänkt att köpa nytt för att återställa till bra skick men prio nu är att få upp luckfan.
av DirkSchneider
#1362196
Om du hade läst så har jag skrivit att all svart plast är bortpillad och det finns ingeting där som gör att jag kan öppna luckan.
Skiljer nog från årsmodell.
Ska bli intressant och se hur volvo öppnar luckan.
Användarvisningsbild
av Variosboy
#1362255
Plastbiten på bilden som länken är till kan du inte ta bort med mindre än att luckan är öppen, så den måste ju vara kvar!?
Ta ett kort å lägg in här så vi kan se hur det ser ut på din bil där och nu.
#1362288
DirkSchneider skrev:Om du hade läst så har jag skrivit att all svart plast är bortpillad och det finns ingeting där som gör att jag kan öppna luckan.
Skiljer nog från årsmodell.
Ska bli intressant och se hur volvo öppnar luckan.
Ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag inte läst. Skall självklart hålla mig borta från ytterligare förslag.

Lycka till.
Användarvisningsbild
av fosho
#1365640
DirkSchneider skrev: sön 02 feb 2020, 14:57 Om du hade läst så har jag skrivit att all svart plast är bortpillad och det finns ingeting där som gör att jag kan öppna luckan.
Skiljer nog från årsmodell.
Ska bli intressant och se hur volvo öppnar luckan.
Fick du nån rätsida på felet? Jag har samma problem med min och hittar inget "hål" eller tunn plast att peta sönder.
XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

S80

Söker en S80 2007-2016 Manuell . Välv&ar[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Jag har också Care by volvo men har aldrig f[…]