av buurt - lör 08 feb 2020, 19:09
- lör 08 feb 2020, 19:09
#1363468
Tack!
Larslars skrev: ↑lör 08 feb 2020, 18:18 hej
dpf tempen ser bra ut ( min verkar ligga på 250 ° c:a vid vanlig körning ) verkar nästan som om den regenererar just nu
tycker difftrycket är högt ( min på fullgas 3-4000 rpm max 12 kpa / 4g sot) med tanke på att du endast använder 135nm av 400 o växel 5.
till sotet finns egentligen ingen "riktig" givare utan det är beräknat från ecm.
ecm använder bla difftrycket som referens i den beräkningen samt även som felkälla för full/fel på dpf.
så det verkar som om dpf är full eller på annat sätt igensatt ( kan även vara längre bak i avgassystemet som felar).
kolla så att slangarna till dpf är hela o inte läcker samt att det går o blåsa i dem.
en ide kan kanske vara att lossa skarven bakom dpf o blåsa lite med tryckluft eller nåt så att sotet kanske lossar och du kan få igång en riktig regen .
sett en del på tuben som spolat dpf med vatten bakifrån.
Tack!