Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Arvensis
#1352803
Hej, jag har en V70II 2015 som jag sedan en tid inte kan höra inkommande mobilsamtal i, den jag talar med hör dock mig. Jag har försökt åtgärda problemet på egen hand under en tid men ej lyckats. Är det någon som har en aning om vad det kan bero på? Jag har en Iphone 8 om det kan underlätta.
av Malmstroem
#1352835
Prova höja volymen så mycket du kan på telefonen. Jag har lyckats sänka volymen så att den knappt hördes i bilens högtalare...
Användarvisningsbild
av pang58
#1352842
Instämmer. Höj mobilens volym så mkt du kan.
av berrabus
#1352850
Jag köpte mig en XC70 -15 i helgen med samma problem och en iPhone.
Jag måste ha full volym på telefonen och full volym på stereon för att höra den som ringer.
av RobinH
#1352950
Prova håll inne volym upp knappen på mobilen fast det visar fullt, låter märkligt men så var det för mig :-o

Iphone XS
V70 2015
av Daviddd
#1353026
När jag letade info verkade det som att det generellt brukar rekommenderas att man sätter källan till 75%, ingen aning om varför.

Jag hade problem med telefonvolymen men det var lite omvänt ditt: efter att ha inlett samtalet utan problem så hördes jag helt plötsligt väldigt svagt för den på andra sidan och så kunde det gå fram ochbtillbaka.

I mitt fall fanns det en mjukvaruuppdatering, jag vill minnas att den var iOS-specifik, som löste problemet helt. Sökte på forumet men hittar inte tråden, kanske fick infon någon annanstans ifrån. Poängen är väl att det kanske finns någon uppdatering att hämta.

Edit: för att förtydliga, uppdateringen var till bilen.

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]