Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1352944
TONEN!
Användarvisningsbild
av apersson850
#1353355
Höga C.

Även om risken för batteriexplosion är liten avråder jag ändå starkt från att koppla den sista anslutningen (eller lossa den första) direkt på batteriet. Jag har sett resultatet av en sådan explosion, och det var inte vackert.
av jumu01
#1478042
Fick hjälp av Assistance kåren igår då dieselvärmare hade kramat ur batteriet när bilen försöktes starta så var den som ett flipperspel med alla möjliga felkoder o blinkande ljus mm. Bilen gick inte starta fick ringa bärgaren, han kom med en liten startbooster o bilen gick omgående igång, så denna nya teknik fungerar och ingen utslagen elektronik, att det finns dom som heller skulle vilja ha en bil med vev i fronten förvånar mig inte finns alltid tillbaka strävarer. Har nu beställt en egen noco startbooster. Skulle verkligen räddningstjänstens personal äventyra en bils elektronik det tror jag inte ett dugg på dom har koll på sina grejer.
Användarvisningsbild
av LeifA
#1478055
Vi använder NOCO på jobbet och grymt nöjda. Är batteriet tomt så hittar den inte det utan vi håller in en röd knapp så tvångskör man ut spänning på kablarna och bilen går att starta.
av m2c
#1478072
Verkstaden jag anlitar använder också en sådan där liten booster, märke okänt. Men han verkar väldigt nöjd över den iallafall.
Antar att den inte håller många starter pga sin storlek innan den måste laddas. Men fördelen är ju att den är så liten och portabel.
av berrabus
#1478132
LeifA skrev:Vi använder NOCO på jobbet och grymt nöjda. Är batteriet tomt så hittar den inte det utan vi håller in en röd knapp så tvångskör man ut spänning på kablarna och bilen går att starta.
Har du exakta modellen?
av Doomis
#1478142
Kristopher skrev:Hej!

Jag behöver få igång min V70. Köpte en NOCO GB40 startbooster. Någon som har startat igång en likadan bil som min med hjälp av booster?

Det är en sak som förbryllar mig lite grann. I Volvos manual står det att man ska koppla svarta till chassit. I startbooster manualen står det att man ska ansluta direkt på minuspolen?

Jag gjorde enligt Volvo manualen men det gick inte. Boostern verkade inte ”hitta” batteriet.

Någon som har erfarenhet av startbooster på en nyare v70?
Ne j nej, Du ska hålla inne "!" eller utropstecknet om man så vill på en NOCO booster.. Då startar Boostern använda starthjälp. Att bara trycka igång den så använder du de mindre utgångarna på kortsidan.
av Doomis
#1478144
VolvoB20 skrev:NOCO måste ju vara det värsat skämt man kan tänka sig. Kikat lite på deras modeller som tex denna.

Den uppges vara på 400 A. Vore ju kul om dessa sytrådstunna kablar och flimsiga små krokodilklämmor skulle klara att föra över 400A.
Den där NOCOn har 8,5 kvadratskablar, knappast sytråd. Den på GB70 2000A som jag kör med har 16 kvadratskablar.
Användarvisningsbild
av LeifA
#1478221
berrabus skrev:
LeifA skrev:Vi använder NOCO på jobbet och grymt nöjda. Är batteriet tomt så hittar den inte det utan vi håller in en röd knapp så tvångskör man ut spänning på kablarna och bilen går att starta.
Har du exakta modellen?
Vår heter GB70
Användarvisningsbild
av Derank
#1478232
Noco är ju bland de bästa på marknaden, har 3st GB 150 på jobbet som används flitigt, får igång det mesta.

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]