Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JHW62
#1350604
Nån som vet vilken färg kabeln har som jag kan koppla signal till extraljusrelä på?
XC70-14.
av 2ägaren
#1350665
Eller bara mät vilken kabel som ger plus 12v vid helljus på. Anser att det blir en extra väg för elfel med en sån kontakt från Jula emellan. Har du ingen möjlighet att mäta så kan jag göra det på min bil, har en 09a, annars är det säkert på samma ställe i kontakten ifall färgen ändrats.
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1350668
Stift 9 (har jag för mig), längst ner till vänster, bör vara grå/lila om jag inte minns fel.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1350724
2ägaren skrev: tis 26 nov 2019, 21:24 Eller bara mät vilken kabel som ger plus 12v vid helljus på. Anser att det blir en extra väg för elfel med en sån kontakt från Jula emellan. Har du ingen möjlighet att mäta så kan jag göra det på min bil, har en 09a, annars är det säkert på samma ställe i kontakten ifall färgen ändrats.
Jag tycker den fungerar alldeles utmärkt. Slipper klippa och skarva i bilens originalkablage.
Användarvisningsbild
av Petterlundstrom
#1350727
MarcusJ skrev:
2ägaren skrev: tis 26 nov 2019, 21:24 Eller bara mät vilken kabel som ger plus 12v vid helljus på. Anser att det blir en extra väg för elfel med en sån kontakt från Jula emellan. Har du ingen möjlighet att mäta så kan jag göra det på min bil, har en 09a, annars är det säkert på samma ställe i kontakten ifall färgen ändrats.
Jag tycker den fungerar alldeles utmärkt. Slipper klippa och skarva i bilens originalkablage.
Beställt en likadan nyss, men från Diodhuset med deras egen reläsats. Bara plug & play! Supersmidigt! Speciellt med tanke på om man vill koppla bort ramp eller extraljus och återställa allt.

Volvo V70 -16 Classic D4 AWD Momentum

av Walken
#1352164
Tjena. Är ny här.
Försökte själv koppla på extraljus på min gamla v70. gick så där, dvs allt såg bra ut med inget funkade. Trots att jag gjorde allt enligt "boken". Nu har jag sålt bilen och köpt en xc70 3.2. Går nu igen med samma tankar, men vågar inte förstöra något. Svårt det där.
Användarvisningsbild
av Petterlundstrom
#1352204
Walken skrev:Tjena. Är ny här.
Försökte själv koppla på extraljus på min gamla v70. gick så där, dvs allt såg bra ut med inget funkade. Trots att jag gjorde allt enligt "boken". Nu har jag sålt bilen och köpt en xc70 3.2. Går nu igen med samma tankar, men vågar inte förstöra något. Svårt det där.
Koppla från minuspolen på batteriet innan du börjar koppla och använd en H7 adapter, så är det väldigt svårt att ha sönder något.

Volvo V70 -16 Classic D4 AWD Momentum

av Walken
#1352470
Hej, tack för ditt svar. Ska testa så småningom. Tycker att v70/xc70 ser grymma ut med extraljus, effektivt ör det ju också 8-)

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]

Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]