Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1348661
Hej. Har ögonen på en XC70 3.2 2008 Summum, automat,bensin. Har gått ca 14* mil. Har i princip allt i utrustning. Dock har jag tre timmar körväg för att se och provåka den. Har sökt på nätet efter omdöme på liknande bil.....hittar mest på utländska forum, typ Europa (Tyskland) och USA. Finns det någon här som kört/kör liknande bil och kan dela med sig? Är nyfiken på förbrukning och driftsäkerhet/problem. Har väl kunnat förstå via de forumen att folk anser att motorn är "bulletproof" och mycket duglig sin uppgift. Folk verkar också samstämmiga i att det är en "cruiser" mer än en snabb/sportig bil. Men den verkar som sagt inte helt vanlig hos oss.....kanske inte är bra för reservdelsförsörjning/verkstadsbesök? Priset är ganska högt satt tycker jag....120'. Kan det vara ett rimligt pris eller tror ni det finns stor marginal på denna typ av bil?
#1348670
120 papp är dom galna.....
Max 50 papp och då skall bilen vara buckelfri oblästrad ifronten och rostfri vidare bör slitdelar vara bytta tex främre bakvagnsbussningar. Service by The book AC kompressor bytt osv

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk

#1348671
Cox skrev:120 papp är dom galna.....
Max 50 papp och då skall bilen vara buckelfri oblästrad ifronten och rostfri vidare bör slitdelar vara bytta tex främre bakvagnsbussningar. Service by The book AC kompressor bytt osv

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk
OK, tack för info!
Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Div delar till Volvo 740/940

Baklampor till Volvo 944, (bakluckan), vä och[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med m[…]

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]