Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1410727
EbbevonVolvo skrev:
apersson850 skrev:
EbbevonVolvo skrev:På min skärm ser faktiskt symbolen grön ut.
Då är din skärm felkalibrerad. Jag kollade för säkerhets skull med en color picker. Den är nästan så vit den kan bli (254,254,254).
Jag har bytt telefon sedan dess. Nu ser symbolen vit ut. Men vad spelar det för roll? T.S. har inte ens varit inne och läst våra svar.....
Den är grön, syns relativt tydligt när man zoomar in på min Iphone (11) eller på datorn. Även om den inte är supergrön är den tydligt inte vit som 6:an i RPM eller km i trippmätaren bredvid. Om du använder en color picker, se då till att ha en som tar med omkringliggande pixlar och ger ett medel - nu har du prickat en vit pixel. Det går fint att hoppa runt lite och hitta en som ger ett grönt svar.

Den är vitare i bildelen men blir grönare längre ned i mätardelen. Är den höga kontrasten som spökar.
#1410763
Jag blåste upp den rejält nu, och du verkar ha rätt. Den är förmodligen gravt överexponerad. Men den är lite gröntonad nedtill. Jag är tillräckligt fotointresserad för att ha kalibrerade skärmar, så färgen ska stämma rätt väl där.
#1412253
Mrtpedersen skrev: mån 02 nov 2020, 17:05
JL8402 skrev: sön 01 nov 2020, 21:50 Ser att du inte varit aktiv på ett tag, men jag chansar på att få svar från dig ändå.
Jag har precis samma problem som du har beskrivit. Fick du reda på vad problemet var?
I mitt fall som var liknande var det en tryckgivare för lite pengar som behövde bytas.
Tack för svar, jag ska lämna in den för diagnostisering hos en Volvo ÅF så får jag AE vad dom hittar.... 😳
#1525936
Hallå. Väcker en gammal tråd eftersom det inte framkommit något svar och rapporterar åtgärden på min bil som hade samma symptom. Kanske annat fel än TS men men...
Det konstaterades ett antal felkoder på turbotryckgivaren (?) (VO 31355462) och den byttes (drygt 2.500:- + felsökning ). Efter ett par turer med bilen verkar det ha löst problemet för mig.
#1525995
Jag har själv drabbats av samma fel efter det att jag skrev inläggen här. Byte av TMAP-givaren, i röret vid botten på laddluftkylaren, hjälpte. Den påstod att det var turbotryck trots att motorn inte ens var startad, så den var helt klart trasig.
#1538291
Skall stå tillstånd inget. Den tappar kraft och man får gasa hårt för att den skall öka felet är intermitent dvs kommer o går.
Skulle det kunna vara TMAP Givaren även här?
#1538293
Landade lite fel men är ändå relevant till viss del
#1538309
oldtimersmc skrev:Den tappar kraft och man får gasa hårt för att den skall öka felet är intermitent dvs kommer o går.
Skulle det kunna vara TMAP Givaren även här?
Sympromen stämmer exakt med de jag hade, när det hjälpte att byta TMAP-givaren. Blev extra tydligt när jag drog husvagn. Kunde få tio tapp av kraften på några mil då. En del av dem märktes inte när bilen gick ensam, men de hände nog ändå.
Uppföljning mjukvara 2024

Jag fick ner version 3.0.3 till min bil idag. Ska […]

Minirecension av kina DICE

Jag kör med VIDA med denna kabeln - 256kr ink[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick en […]

Xc70 koppling brand

Låt någon från en oberoende firm[…]