- tis 22 okt 2019, 20:58
#1343638
Hej!
Köpte för ca ett år sedan en V70 2.0F som vi både är och har varit väldigt nöjda med.
Men...
- Vid ett flertal tillfällen så har tomgången direkt vid start legat på ca 500 rpm (normalt ligger den på strax under 1000 rpm vill jag minnas). Motorn svarar inte på gas när detta händer, utan man får vackert vänta på att varvtalet hoppar upp till normalt igen.
- För en vecka sedan så under normal acceleration på tvåans växel så började plötsligt motorn att hacka kraftigt! Bilen liksom skuttade fram! :)
Släppte gasen och tryckte ner kopplingen så blev allt normalt igen och jag kunde köra vidare.
- Tycker mig ibland märke att motorgången är lite svajig om man tex ligger med farthållaren i.
- I 9 fall av 10 så startar motorn direkt när man trycker in startknappen, men ibland måste startmotorn gå i flera sekunder innan motorn hoppar igång. Varm som kall!
Någon som har en teori om vad detta kan bero på? Jag har inte tankat E85 sedan jag köpte bilen om det skulle ha någon betydelse.
//Christian
Köpte för ca ett år sedan en V70 2.0F som vi både är och har varit väldigt nöjda med.
Men...
- Vid ett flertal tillfällen så har tomgången direkt vid start legat på ca 500 rpm (normalt ligger den på strax under 1000 rpm vill jag minnas). Motorn svarar inte på gas när detta händer, utan man får vackert vänta på att varvtalet hoppar upp till normalt igen.
- För en vecka sedan så under normal acceleration på tvåans växel så började plötsligt motorn att hacka kraftigt! Bilen liksom skuttade fram! :)
Släppte gasen och tryckte ner kopplingen så blev allt normalt igen och jag kunde köra vidare.
- Tycker mig ibland märke att motorgången är lite svajig om man tex ligger med farthållaren i.
- I 9 fall av 10 så startar motorn direkt när man trycker in startknappen, men ibland måste startmotorn gå i flera sekunder innan motorn hoppar igång. Varm som kall!
Någon som har en teori om vad detta kan bero på? Jag har inte tankat E85 sedan jag köpte bilen om det skulle ha någon betydelse.
//Christian