Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ketsot
#1342863
Hej.

Har lite nybörjarfrågor.

Finns där möjlighet att installera bluetooth genom att installera bluetooth modulen och BT telefonimodulen? Tex. Ta en skrotad och sätta i min? Vad behöver jag för kablar? Hur gör man?

Hur gör man för att installera elstolar istället? Inte kunnat hitta något tydligt. Borde ju funka, antar jag. Vilka delar, förutom stolen, behöver jag? Vad ska kopplas var, liksom. Behövs programmering?
Senast redigerad av 1 Ketsot, redigerad totalt 0 gånger.
#1342895
Det enda jag kan tänka mig är väl att mjukvara för minnesfunktion i elstolar behövs. Vet inte hur kontakten ser ut under stolen då jag ännu inte demonterat mina, kanske redan är fördragna kablar till kontaktstycket och att man bara behöver rätt stol och plugga in? Mjukvara skulle väl möjligtvis behövas för att få ström genom kablarna. Det är det jag kan tänka mig, så ta en kik på kontakten om du har fler kablar i kabelmattan än vad din stol har.

Bluetooth vågar jag inte svara på.
#1343630
2ägaren skrev: sön 20 okt 2019, 19:36 Kan beskriva hur du kopplar in elstol. Minne i stolen fungerar men ej via fjärren. Är det något du kan leva med så säg till :)
@2ägare Är absolut något jag kan leva med! Tar gärna del av din kunskap



PeterJV8 skrev: sön 20 okt 2019, 21:12 Hej
Har några billeder på kontakt till stol med minne. Från min S80 awd v8 2007.
Mvh Peter Jonsson
@PeterJV8 tack för bilderna! Är att kontrollera att min bil har motsatt sida till dem kontakterna då?
#1343935
Ketsot skrev: tis 22 okt 2019, 20:38
2ägaren skrev: sön 20 okt 2019, 19:36 Kan beskriva hur du kopplar in elstol. Minne i stolen fungerar men ej via fjärren. Är det något du kan leva med så säg till :)
@2ägare Är absolut något jag kan leva med! Tar gärna del av din kunskap



PeterJV8 skrev: sön 20 okt 2019, 21:12 Hej
Har några billeder på kontakt till stol med minne. Från min S80 awd v8 2007.
Mvh Peter Jonsson
@PeterJV8 tack för bilderna! Är att kontrollera att min bil har motsatt sida till dem kontakterna då?
Bild
Bilagor
Screenshot_20191024_173753_com.android.gallery3d.jpg
Screenshot_20191024_173753_com.android.gallery3d.jpg (254.39 KiB) Visad 707 gånger
#1343937
Grön/lila röd/blå Ska ha plus, lila/svart minus. Just nu har jag via tändningen, men nackdelen har jag märkt att du måste i med nyckeln och klicka till för att kunna flytta stolen, så det ska sättas på konstantström med relä via upplåsningen. Grön/lila plus är till minnes "boxen" på stolen.

Hej! Vill ha tips på billig och bra Bilverks[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Man ska inte förakta 4an. Är ju rappare[…]

Fick samma svar från Volvo Sverige. B[…]

Hej på er, Jag har fått den kär[…]