Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av henso
#1342665
Har en V70 2.4d 2008 med xenon och ser att ”nivåreleringsgivaren” i höger hjulhus är nedåtböjd ( har för mig att detta gjordes för att få upp halvljusbilden).
Påverkar den givaren någon bromsvåg för jag tycker bakbromsarna blir onödigt varma, oken är kollade och inget kärvar där.
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1342689
Bakbromsarna bromsar tydligen lite om man har regnsensorn igång (för att hålla dom torrare). Bara nåt jag läst, inte kollat upp själv.

Kanske kan vara nåt sånt?
av daekol
#1342713
Steffe3 skrev:Bakbromsarna bromsar tydligen lite om man har regnsensorn igång (för att hålla dom torrare). Bara nåt jag läst, inte kollat upp själv.

Kanske kan vara nåt sånt?
:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1342720
daekol skrev:
Steffe3 skrev:Bakbromsarna bromsar tydligen lite om man har regnsensorn igång (för att hålla dom torrare). Bara nåt jag läst, inte kollat upp själv.

Kanske kan vara nåt sånt?
:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
Verkar bara hitta inlägg om VW, så kan ha varit på nåt sånt forum jag såg det :P Volvo som ska vara så säkert har antagligen det också dock, men kan inte hitta nåt om det i VIDA.
Användarvisningsbild
av apersson850
#1342859
Det finns bilar, bland annat från Mercedes, som då och då bromsar lite lätt, för att torka skivorna, när vindrutetorkarna går (eller regnsensorn ser vatten). Jag har dock inte hört talas om att Volvo infört detta. Däremot att bilen börjar bromsa en aning, om de olika antikollisionssystemen får för sig att läget börjar bli kritiskt. Det är bara för att spara några millisekunder när bromsarna sen verkligen sätts an.

Strålkastarna justeras i höjd- och sidled med skruvar på själva insatsen. Så om någon gett sig på mätarmen är det en klåpare, som inte borde släppas nära en bil.

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Har ett dimljus som är ngt för högt[…]