Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av frippe64
#1418678
PalleH skrev: tor 17 dec 2020, 14:38 Hur kommer det sig att ingen pratat om detta innan,jag har aldrig sett det innan.
Kollar man i trådar där folk frågar om att byta batteri,står det att det bara är att byta efter 5min stillastående.
Kanske för att det inte behövs.
Kanske för att BMS nollas vid kraftavbrottet.
Kanske för att instruktionsboken inte nämner något om detta.
Användarvisningsbild
av leiwi
#1418803
frippe64 skrev:
PalleH skrev: tor 17 dec 2020, 14:38 Hur kommer det sig att ingen pratat om detta innan,jag har aldrig sett det innan.
Kollar man i trådar där folk frågar om att byta batteri,står det att det bara är att byta efter 5min stillastående.
Kanske för att det inte behövs.
Kanske för att BMS nollas vid kraftavbrottet.
Kanske för att instruktionsboken inte nämner något om detta.
Helt riktigt behövs inte ,
Däremot är det viktigt att efter tändningen slagits av vänta 5 minuter så att bilens alla datormoduler hinner gå ner i "sleep läge"
Användarvisningsbild
av PalleH
#1418813
Okej så det behövs alltså inte,det ända jag märkte nu när jag bytte batteri var att appen påstod att fönsterna var öppna.

Jag får kalibrera om fönsterhissarna eller är det något annat man gör för att nolla appen?
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1418824
PalleH skrev: fre 18 dec 2020, 15:01
Jag får kalibrera om fönsterhissarna eller är det något annat man gör för att nolla appen?
Bara det ja
Användarvisningsbild
av PalleH
#1418939
Micce1980 skrev: fre 18 dec 2020, 17:00
PalleH skrev: fre 18 dec 2020, 15:01
Jag får kalibrera om fönsterhissarna eller är det något annat man gör för att nolla appen?
Bara det ja
Okej tack👍
av KalleJ
#1422416
Slängde i Biltemas 80Ah gula AGM i min bil också, passade perfekt fick byta hål för klossen som håller fast batteriet bara.
Förvånad att volvomärkta batteriet överlevt så länge när det bara var 60Ah. Eller tror ni det redan var bytt en gång?
av dannesk
#1422457
KalleJ skrev:Slängde i Biltemas 80Ah gula AGM i min bil också, passade perfekt fick byta hål för klossen som håller fast batteriet bara.
Förvånad att volvomärkta batteriet överlevt så länge när det bara var 60Ah. Eller tror ni det redan var bytt en gång?
Är det S80n i signaturen så kan det mycket väl vara bytt men inte nödvändigtvis då du säkerligen inte har bränslevärmare i din. Du bör ju ha tillverkningsdatum på batteriet. Vill minnas att jag hade 70Ah original i min V70 2011 2,5FT
av KalleJ
#1422485
dannesk skrev:
KalleJ skrev:Slängde i Biltemas 80Ah gula AGM i min bil också, passade perfekt fick byta hål för klossen som håller fast batteriet bara.
Förvånad att volvomärkta batteriet överlevt så länge när det bara var 60Ah. Eller tror ni det redan var bytt en gång?
Är det S80n i signaturen så kan det mycket väl vara bytt men inte nödvändigtvis då du säkerligen inte har bränslevärmare i din. Du bör ju ha tillverkningsdatum på batteriet. Vill minnas att jag hade 70Ah original i min V70 2011 2,5FT
Kollade nu v48 2009. Laddade batteriet i två dagar ändå låg vilospänningen ~12.15 volt i bilen efter jobbet(startade endå) Nu utanför bilen inomhus 12.7v :bored:
EGR kylare 2,0 D

Vill bara tillägga att priset du nämner […]

Då vart oljbyte utförd. Sil på h[…]

Däckslitage insidan.

Det var fel hjulinställning, fick justera in […]

Han nekar allt, att det inte vart så nä[…]