Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KalleJ
#1339752
@unlargo,

Japp, tar lite längre tid, man får sätta cylindrarna så de har stängda ventiler och sen trycksätter man och mäter hur mycket som läcker.
Mekonomen hos mig kunde/ville dok.
av UnleashFusion
#1339763
unlargo skrev: mån 30 sep 2019, 09:03
UnleashFusion skrev: mån 30 sep 2019, 01:11 Måste fråga, har din bil motorvärmare?
Japp, dieselvärmare som jag förstått är standard i alla dieslar i skandinavien iaf
inte den, den vet jag är standard på dieslar. tänkte mer på elektrisk motorvärmare - men i svaret kan jag anta att du inte har redan. För på min bil har jag elektrisk motorvärmare och själva värmarkroppen till e.motorvärmaren läckte just glykol i några månader..(fick väl fylla glykol några gånger i veckan. Glykolen droppade aldrig ner på marken. Verkstad följde enligt protokoll men hittade inget fel men efter några timmar ringde dom och sa att det var värmarkroppen som var boven och det var 4år tillbaka, har inte behövt fylla på glykol sedan dess(och garaget ligger 2 flaskor/oanvända

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Missljud höger bak v60cc II

Förmodligen har den en hållare bakom in[…]