Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av UnleashFusion
#1339767
unlargo skrev: mån 30 sep 2019, 10:41 @UnleashFusion,

Ja okej, nej ingen elektrisk motorvärmare. Men tänkte ta en närmare titt på dieselvärmaren då jag läst att den kan läcka i vissa fall. Dock borde det synas några spår nånstans då kan jag tycka?
Det bör synas om du skulle t.ex göra trycktestet och sen får man fokusera på små detaljer/kroppar som är relaterad till glykol-sammanhang.

Verkstad visade mig när dom trycktestade systemet och då läckte det glykol men det droppade aldrig ner på marken utan det visade sig att värmekroppen stoppade det mesta runt om anslutningen och avdunsta när det blev varmt i motorrummet
av erniefågelholk
#1339809
Har likadan bil o årsmodell
Hade samma problem o inget dropp på backen
På baksidan av motorblocket högt upp var det en lös slangklämma, svart mindre slang på kromat rör, svårt att se
av erniefågelholk
#1339856
Inte dom rören
Tag bort hasplåten under motorn
Lägg dig på rygg m lampa
Lys längs med motorblocket upp
Så långt som du når, kromat rör
Leta på en stund, se om det fuktar vid ngn slangklämma
av laserfox
#1339894
Jag har haft exakt detta fel på min D3/2011, 16700mil hade den gått då. Hoppas att det är nått annat för dig men för mig var det topplockspackningen. Efter byte har det inte försvunnit en droppe. Syntes inget när de provtryckte, dock är jag osäker på om det var motor eller kylsystem som trycktes. Håller tummarna för din skull att det är nått annat...
Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]

Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]