Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1348345
harabad skrev:Gjorde en beställning i helgen. Fick reda på att postnord ska sköta leveransen :-o
Spännande :-(
Du har ju statistiken med dig, i september kom 97.54% av paketen fram i tid.
av harabad
#1349999
Micce1980 skrev: fre 15 nov 2019, 23:00
harabad skrev:Gjorde en beställning i helgen. Fick reda på att postnord ska sköta leveransen :-o
Spännande :-(
Du har ju statistiken med dig, i september kom 97.54% av paketen fram i tid.
Ha ha, ja du. Dom kom faktiskt rätt dag :-)
Men till grannen :-o
Precis bytat dom nu. Och det gick väl smidigt när jag kom på hur man enklast får loss dom gamla skivorna :mad:
Våld skriver många som en bra lösning. Men med bilen på marken och domkraft så får man ju inte direkt någon bra plats att slå med slägga inifrån, och enbart banka på med storsläggan på navet kändes inte helt bra.
Så vinkelslipen löste det smidigast :-D
av Erik Å
#1350091
harabad skrev: lör 23 nov 2019, 16:11 så får man ju inte direkt någon bra plats att slå med slägga inifrån, och enbart banka på med storsläggan på navet kändes inte helt bra. Så vinkelslipen löste det smidigast :-D
Klokt val, att slå med slägga på skivor eller nav är ett bra sätt att förstöra hjullagren :-)
av Erik Å
#1350339
Skruvat har funkat till 100% de gånger jag har beställt där. Sen skulle jag förstås inte köpa de billigaste 'noname'-delarna som de säljer om det är till någon säkerhetskritisk funktion.. Reservdelar från Mekonomen brukar bli dyrt men kemprodukter och verktyg köper jag där ibland. Vparts och Drivknuten fungerar klockrent. Bildelaronline24 är lite långsammare. Mekster och Trodo har strulat lite med leveranstiderna men det har löst sig, kan tänka mig att handla där igen (om det inte är bråttom :-) )

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr&au[…]

EGR kylare 2,0 D

Programmerar bort skiten. Blir billigare och du sl[…]

Jag förstår, en del saker går ju […]

Röret är rätt lätt att ta loss[…]