Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1336016
Go kväll!

Ska försöka hålla mig kortfattad och någorlunda detaljerad.

Fick tillbaka min bil igår från verkstaden där nya hjullager/bromsskivor + belägg (fram båda sidor) har blivit monterad!
Idag när jag skulle åka en sväng så kom detta upp på displayen direkt när jag startade ( DSTC tillfälligt avstängt) detta meddelade försvinner efter en kort stund, så verkar allt normalt i ett par hundra meter när nästa meddelande dyker upp ( DSTC/abs service erfordras) så lyser antispin och abs lampan konstant! Allt verkar fungera som det ska, men varför händer detta? Enligt boken så om jag fattar det rätt så kan DSTC tillfälligt stängas av om den känner det börjar gå varm åt bromsarna? Men går jag ut och känner på skivorna så känns dom inte speciellt överdrivet varma, (går att hålla handen där utan att det gör ont)

Har det hänt nått under under själva servisjobbet?
Senast redigerad av 1 Ohno, redigerad totalt 0 gånger.
#1336145
Ja. Läs av felkoderna. Eller om du lämnar in bilen, se till att få felkoderna utskrivna på papper så du ser när felet uppstod. Så vet du om det hände på verkstaden.

En del billiga hjullager har dålig avläsningsskiva så man ibland tappar hjulsignalen.
#1336636
Okej! Jag återkommer med svar! Befinner mig på annan ort, men frugan hade varit in med bilen igår, dom hade gjort en felsökning och "sett något" mer sa dom inte.. Dom hade inte tid förens imorgon att ta in bilen.
Och nu hade ytterligare 2 saker dykt upp.. Farthållaren har slutat fungera (antar att det har med att abs lampan lyser? Vad vet jag) och city safe service erfordras? Suck... Snackar alla dom här prylarna med varandra? Så om en grej ballar ur så börjar en massa andra saker spöka?

// tack för svar
Yttertemperatur mätare

Appen går inte på bilens temperatur ut[…]

Brainys V60

Toppen, tack! Just nu är tanken bilbyte till[…]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel til[…]

Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]