Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av UnleashFusion
#1334880
mortimer skrev: fre 30 aug 2019, 19:12 Denna tänkte jag på:
https://mobil.blocket.se/annons/soderma ... a/85694488
Den har haft 2 ägare och resten firmor. Ser ut som det varit ägd av äldre-personer(pga. miltalet). Bilen är säkert i väldigt fint skick invändigt och utvändigt + att den har polestar-optimering. Dock tycker jag priset var ganska saftigt; möjligtvis kan du nog få några tusen kronor om du kan förhandla.(Jag säger att du åker och kollar på bilen :)
Användarvisningsbild
av apersson850
#1334887
mortimer skrev:Du e duktig apersson850.
Automat är ett måste , min sambo har bara kort för automat. Sen är elstol på förarplats närapå ett måste också.
Tur man kan vara bra på nåt!
Mig veterligt har Summum alltid haft eldriven förarstol i XC70.
av berrabus
#1334899
UnleashFusion skrev: Den har haft 2 ägare och resten firmor. Ser ut som det varit ägd av äldre-personer(pga. miltalet). Bilen är säkert i väldigt fint skick invändigt och utvändigt + att den har polestar-optimering. Dock tycker jag priset var ganska saftigt; möjligtvis kan du nog få några tusen kronor om du kan förhandla.(Jag säger att du åker och kollar på bilen :)
Första ägaren är 73 år och andra ägaren är 42 år
av mortimer
#1334903
Förmodligen 42åringen som bekostat Polestar på den. Märkligt 42åringen haft den så kort tid, ev. fått tjänstebil istället kanske.
av William85
#1335637
Tycker det känns som utbudet är ganska litet på V70 och XC70 på blocket jämfört med nåt år sen?

Kanske är efter att tjänstebilsboomen på dessa modeller nu upphört?
av berrabus
#1335695
Låga kronvärdet har betydelse. Många bilar går på export vilket dränerar marknaden på bra objekt.

Sålde själv en V60 för 10k mer än jag gav för ett år sedan och letar nu en lite äldre V70.
av mortimer
#1335713
Lite "offtopic" men hur är det med alternativ såsom BMW, Mercedes och audi, både enligt kravlista, pris och inte mer fel än vad Volvos VEA motorer verka ha ?
av 2ägaren
#1335778
mortimer skrev: ons 04 sep 2019, 20:19 Lite "offtopic" men hur är det med alternativ såsom BMW, Mercedes och audi, både enligt kravlista, pris och inte mer fel än vad Volvos VEA motorer verka ha ?
HUR VÅGAR DU?! :P

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]