Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1332587
Någon som vet om den där passar till senare modeller, tex min V60 MY17 eller 90-bilarna?
Det har gått diskussioner om det innan, men bäst är ju att fråga någon som har produkten :-)
#1332750
fjohan82 skrev: lör 17 aug 2019, 11:51 Någon som vet om den där passar till senare modeller, tex min V60 MY17 eller 90-bilarna?
Det har gått diskussioner om det innan, men bäst är ju att fråga någon som har produkten :-)
Hej!
Vida/Dice funkar inte på min MY16 V70.
Så åkte på att köpa en annan läsare till den.
//Johan
#1334890
Lite uppdate kanske någon har nytta av.
Så jag beställde också sama DiCE diagnos och fick hem ganska snabbt. Skivan som hela VIDA programmet skulle vara med patch funkade inte alls. Det var något fel med skivan. Säljaren var väldigt hjälpsamnt och hjkälpte mig väldigt mycket att få igång. Jag lyckades kanske men hur som finns inget möjlighet att sätte parkeringsbromsen till servive läge med den här DiCE enheten och Vida2014D. Jag har nämligen en V70 2015 D4. Det blir ett försök med iCarsoft VOL II istället och bara hoppas att den kan sätta parkeringsbromsen till service läge. Klossarna börjar bli helt utkörda.
#1335719
Nu har jag äntligen fått tid att byta oljan, körde 3 byten. Men likförbannat tycker jag mig inte känna någon förbättring i växlingarna. Den håller kvar växlarna lite för länge och det är inga silkeslena växlingar att prata om direkt. Återställde serviceräknaren men inte adaptionen, så jag undrar om en nollning av adaptionen kanske löser det? Ryssen gjorde inte det heller och gick aldrig in på anledningen.

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.

Precis. Finns en story om att pressen stod på[…]