Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1328526
Hur stort spel har du i magnetkopplingen?
Väl över 1mm?
Problemen i värme i bilkö brukar komma vid ca1mm.
Sen går det snabbt utför

Och hur fylldes det?
Bara blåste i på känn utan att veta aktuell status?
ISF kan du ha för mycket så högtryckvakten protesterar.
#1328606
Selo skrev: tor 25 jul 2019, 13:45 Tack för svaret!
Tryck är 5 bar .
ingen aning ! var ligger magnetkopplingen?
hur gör man?
Magnetkopplingen sitter på kompressorns remskiva. En magnetspole drar in medbringaren så kompressorn dras med. När magneten släpper snurrar remskivan fritt och kompressorn står stilla.

Ska man fylla AC ska man veta vad man gör. Annars kan man förstöra hela systemet.
#1328689
panth0n skrev: fre 26 jul 2019, 07:07 Låter precis som magnetkoppling. Googla "shimsa AC"
Hur skulle nagnetkopplingen kunna få det att kyla sämre på passagerarsidan?
Det är helt omöjligt!

Om en sida kyler sämre är det antingen kymediebrist eller ställmotor för luftspjällen.
Om den nu är fylld med korrekt kymedieVIKT (Trycket säger mycket lite om mängden) så är det ett spjäll.

Men om DEN SLUTAR HELT ATT KYLA EFTER ETT TAG är det magnetkopplingen som behöver shimsas.
#1328691
Selo skrev:nu ac systemet sugen tömt och om fylld på verkstaden och förare sidan kyler men passagerare sidan mindre
Min blir tvärtom (V70 -07), kylan försvinner mer och mer från vänster till höger vartefter mängden köldmedium minskar.
Så ev. har du något problem med spjällen.

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.

Precis. Finns en story om att pressen stod på[…]

Embrace the freedom of casual encounters on the be[…]