Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ovlov2011
#1328156
Jag vill kunna stänga av funktionen att bakre torkaren ibland går ett slag när jag bara vill göra ren framrutan. Någon som vet hur?
Har läst manualen och googlat men inte funnit något.
#1328168
Tompan60 skrev:Ja det går men du måste ha vida eller åka in på Volvo. Lät dom avaktivera torkaren när jag gjorde service
Var i vida? ;-)
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1328172
Micce1980 skrev:
Tompan60 skrev:Ja det går men du måste ha vida eller åka in på Volvo. Lät dom avaktivera torkaren när jag gjorde service
Var i vida? ;-)
Cem->Avancerat, men ska inte svära på det Bild
#1328237
Vet inte var. Lät verkstan göra det. Verkarn visste direkt vad jag menade..

När jag hämtade bilen ville dom ha 500 för det.

Äh- Sa jag. Ni har ju ändå kopplat upp den för uppdateringar. Vill ni ha mig här som kund till nästa service frågade jag. Då blev det genast gratis..
av dannesk
#1328263
Har gjort det på bilar med VIDA men kom inte ihåg vart just nu men det går. Har själv kopplat ur torkaren på mina 2 senaste bilar och det har kostat mig ca170-190kr varje gång hos Bilbolaget/Volvo. Automatiken är ju satt att varje gång man spolar fram eller har framtorkaren på så startar baktorkaren om man lägger i backen.
av Addict
#1328444
Jag bad att få det gjort när min ändå skulle få mjukvara till TRM som jag installerade själv. Det går inte att stänga av sa dom. Jo det gör det sa jag, han gick och frågade meken, nä det går inte. Jag åkte till en vän som hade grejerna från Kina... Volvo är totala sopor.
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]