Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Cotag
#1379598
Trevligt att du tog dig tid att registrera dig och skriva en rad.
Cred till Volvo i ditt fall då. :-)
Användarvisningsbild
av PVbergqvist
#1383887
Efter en del gissningar från verkstaden Volvo. Har jag fått EGRkylaren som var läck med samma sympton som du hade. Men eventuellt inte tät ändå,fått fylla 2ggr glykol efter rep på 70 mil. De har inte krävt mig på bytet ännu. Felet uppstod kort efter ombyggnad av Kylsystem EGR. :bored:
Användarvisningsbild
av PVbergqvist
#1383890
Mattiasvolvo skrev: ons 22 jan 2020, 20:00 Fick R29947 åtgärdat förra veckan. Kylslangar utbytta och uppdaterad ECM. Det var allt. Ingen skillnad. V70 My15.
Däremot la värmen i kupén av, så jag trodde de hade lämnat en luftficka i kylsystemet. Det visade sig vara topplockspackningen som läcker in avgaser i kylsystemet... Nu ska den in igen på måndag. Nyinköpt bil så tacksamt tog säljaren det.
Lustigt att felet visade sig samtidigt som slangbytet.
Luft i kylsystemet efter ombyggnad skulle jag säga vilket gör att motorn blir överhettad gillar inte aluminiummotorer. Jag har nästan samma fel efter ombyggnad.Efter kraftig felsökning på volvo byttes EGR kylaren. Men vatten försvinner fortfarande vid körning fyllt på ca 0,8liter glykol på 70 mil. Volvo provkört 90km efter det sprutade vatten ur expansionskärlet. finns på film på verkstad. Har det inte varit fel förut så blir det vid sådan behandling. :-o
Användarvisningsbild
av Cotag
#1383894
Ja det där med en luftbubbla , med överhettning som följd efter att dom har rotat med slangarna till EGR-kylaren, är tänkvärt och kanske inte en högoddsare.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
Service Renault Scenic 2003

Har nu "fått hem" bilen. Ser rikti[…]

Nytt avgasrör B234F

Var på Biltema och lämnade tillbaka all[…]

Överhettad passat b5

Du säger att du "kollade kylarvattnet&qu[…]

@lennarte , @Perra83 , Att det gör s&ari[…]