Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Petterlundstrom
#1325269
Hej!

Jag verkar ha fått ett märkligt "fel" i VOC appen efter senaste uppdateringen. När jag trycker lås upp så låser den bara upp bagageluckan. Och så får jag meddelandet: bagageluckan upplåst, öppna den för att låsa upp de andra dörrarna. Känns ju tämligen värdelöst att behöva öppna bagageluckan för att låsa upp förardörren...
Varför jag skriver "fel" är för att det verkar vara en funktion snarare än ett rent fel i appen. Någon som upplevt liknande och har hittat någon bra lösning?

Volvo V70 -16 Classic D4 AWD Momentum

#1325275
RichardCardell skrev:Så har det varit på min xc60 -15 hela tiden. Inte direkt reflekterat över det då det alltid varit så :)
Aha! För mig så kom det alldeles nyss. Förut så låste den upp alla dörrar när jag tryckte på lås upp.

Volvo V70 -16 Classic D4 AWD Momentum

Användarvisningsbild
av Petterlundstrom
#1325280
Daviddd skrev:Min har också alltid varit så och det är så det beskrivs på https://www.volvocars.com/se/support/to ... pp-din-bil, tror du minns fel.
Väldigt märkligt uttalande av dig!

Om jag har använt appen ca 200 ggr, och alla gånger så har den låst upp alla dörrar så tror jag knappast jag "minns fel".

Däremot så kan jag ju haft någon bugg i min tidigare version av appen som gjort att den låst upp alla dörrar.


Volvo V70 -16 Classic D4 AWD Momentum


av Daviddd
#1325290
Petterlundstrom skrev:
Daviddd skrev:Min har också alltid varit så och det är så det beskrivs på https://www.volvocars.com/se/support/to ... pp-din-bil, tror du minns fel.
Väldigt märkligt uttalande av dig!

Om jag har använt appen ca 200 ggr, och alla gånger så har den låst upp alla dörrar så tror jag knappast jag "minns fel".

Däremot så kan jag ju haft någon bugg i min tidigare version av appen som gjort att den låst upp alla dörrar.


Volvo V70 -16 Classic D4 AWD Momentum

Appen uppdateras ungefär 2 ggr per månad men visst, allt är möjligt. Du verkar vara på tårna kring detta, och själv struntar jag fullständigt i det så lämnar denna tråd med det.
Användarvisningsbild
av Petterlundstrom
#1325303
Daviddd skrev:
Petterlundstrom skrev:
Daviddd skrev:Min har också alltid varit så och det är så det beskrivs på https://www.volvocars.com/se/support/to ... pp-din-bil, tror du minns fel.
Väldigt märkligt uttalande av dig!

Om jag har använt appen ca 200 ggr, och alla gånger så har den låst upp alla dörrar så tror jag knappast jag "minns fel".

Däremot så kan jag ju haft någon bugg i min tidigare version av appen som gjort att den låst upp alla dörrar.


Volvo V70 -16 Classic D4 AWD Momentum

Appen uppdateras ungefär 2 ggr per månad men visst, allt är möjligt. Du verkar vara på tårna kring detta, och själv struntar jag fullständigt i det så lämnar denna tråd med det.
Klokt av dig!

Volvo V70 -16 Classic D4 AWD Momentum

av William85
#1325314
Jag tycker det är enda vettiga att ha som det är, upplåsningen är ju helt obemärkt och under en kort tidslucka. Råkar man låsa upp den oavsiktligt är det ingen som märker det i bilens närhet. :-)
av mikebike
#1325321
RichardCardell skrev: lör 06 jul 2019, 21:34 Så har det varit på min xc60 -15 hela tiden. Inte direkt reflekterat över det då det alltid varit så :)
Samma här. Även min förra bil, V60 -12, gjorde så.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1325473
Båda min bilar jag haft med VOC (V40CCMY16 och V60MY13) har fungerat precis som som du beskriver (öppna bakluckan för att låsa upp bilen) och det är också så det beskrivits att den skall göra för dessa bilar.
Volvo on call och GSM

spelar ingen roll när inte VOC finns lä[…]

Löjliga priser XC70

Ägarna av äldre xc70 hänger på[…]

Om det inte blev ett gnistregn med den kopplingen […]

Monterade in en CarPlay box i bilen. Känns […]