Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1322557
Gjorde en omkörning och bilen ryckte till,tappade kraft och sen fungerade igen,tänkte inget mer på de men efter några dagar började den igen och svarade på gasen dåligt,kändes som om man körde på för hög växel,inga lampor tänds sen försvann det och idag återkom det igen och felet stannar kvar,inga lampor tändes till en början sen kom motorlampan
läste ur felkod P042D Katalysator tempgivare Sensor Circut High Bank1 Sensor2
kollar man vidare så ser man CATEMP11 177,3 GraderCelcius CATEMP 12 1000,2Grader celcius så frågan är vilken givare är det? är det tempgivaren som sitter på ovansidan INNAN katalysatorn/partikelfiltret den me en 2-ledad kabel,sitter avgasmottrycksgivare som mäter före och efter också en bit ovanför

Vart köper jag givaren billigast,är det skadligt att köra bilen som den är?
Jag är Scania mekaniker sen 19år tillbaka
#1322812
Har ett vida dice men får inte de till att fungera,den hittar VIN nr men där e de stopp,går inte läsa ur felkodsminnet,körde den lätta varianten och ryckte ur givaren fram och då visade även den 1002grader,ryckte ur den bakre som visade 1002 så hände ingenting,använder en enklare felkodsläsare,Ohm mätte å de e avbrott så de e väl bara å handla en ny,ska man köpa en på skroten eller ska man köpa nytt,va kostar original?

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]