Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1323079
Jag kollade. LIN är ett bussnätverk med en master i varje nätverk. Ett antal enheter är kopplade parallellt till samma signalkabel. Signalen kan alltså passera en enhet som är död, under förutsättning att den enheten inte kortsluter kommunikationen. Gör den det blir det tvärstopp på hela den linan, så det var kanske det som hade hänt. I så fall var mekanikerns beskrivning tekniskt felaktig, men resultatet blev detsamma.
#1323957
Hej igen, nu har bilen varit på verkstaden, de sa att den elektriska soppapumpen i tanken slutar pumpa strax innan elen ter slut helt och där för stnnar bilen, det gör också att alla diselledningar blir tomma pga att dieselpumpen suger ledningarna tomma. Jag hade alltså enligt dem inte testat att starta bilen tillräckligt många gånger för att få fram soppa till motorn. Konstigt tycker jag då jag testade att starta ett tiotal gånger. 2500kr tog de på BILIA för att koppla in vida och ta bort felkoder samt köra startmotorn för att starta den. Men nu går den att använda igen iallafall!

Monterade in en CarPlay box i bilen. Känns[…]

Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]