Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kisoff
#1320975
Har en xc70 -14 med d4 awd som har gått 17000 mil,som klonkar när jag lägger i drive, mest när lådan är varm. Drog husvagn 30 mil i helgen och det började efter det. Någon som har tips?
Med vänlig hälsning, Marcus
#1321009
Ja, särskilt om den aldrig är bytt tidigare. Jag byter var 12000:e mil. Det finns de som anser att även det är för sällan, men jag har konstaterat att oljan håller bra för min körning med det intervallet.
av Libbe
#1321017
Kisoff skrev: mån 10 jun 2019, 23:15 Har en xc70 -14 med d4 awd som har gått 17000 mil,som klonkar när jag lägger i drive, mest när lådan är varm. Drog husvagn 30 mil i helgen och det började efter det. Någon som har tips?
Med vänlig hälsning, Marcus
Byt gummibussningar.......... Och du kommer få en Guuuudomlig bil att köra sen.
av dannesk
#1321177
Vanligt fel på Volvos Geartronic automatlådor som sitter i den biltypen. Jag har fått min låda bytt på min XC60 som har samma låda och efter diagnostik så var det en felande ventil som orsakade problemet och det uppstår istortsett bara när lådan/oljan är varm. Ibland kan det hjälpa med oljebyte och spolning av lådan samt adaptering men kommer felet tillbaka så är det något inre läckage i ventilpaketet i lådan.
av Jenmic
#1327456
Samma problem i min, fast min är även vid gaspådrag, slår till och sedan börjar det driva.
Första lådan byttes på Bilia aug 2018. Har nu kört knappt 3000 mil och även denna låda har pajat...
Garantibyte aug 2019. Så får vi se hur länge denna håller...

Funderar på att sätta en till Oljekylare på den...

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]