Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wassberg73
#1318431
Hej!
Har precis köpt en xc70 2010. Det går bra att parkoppla mobilen med blåtand men bara för telefonfunktionen. Antar att den inte stödjer att köra media (Spotify) via blåtand?
Jag testade att koppla in mobilen via usb-uttaget men den varken laddar mobilen eller får kontakt med den.
Har en Sony xz med usb-c.



Skickat från min G8231 via Tapatalk

#1318441
Jag läste precis att det bara stöder iPods och usb minnen och att laddningen bara verkar funka på den typen av enheter.
Aux funkar ju iaf så jag får köra med det tills jag hittar en annan lösning att koppla in mobilen. Någon typ av fäste vore bra, så man ser displayen på mobilen.

Skickat från min G8231 via Tapatalk

#1318561
Från 2012 är det standard med att mobilen kan användas både som telefon och som mediaspelare via Blåtand.
Åtminstone om man har någon bättre ljudanläggning än Performance (basmodellen). Tror inte det fungerade med den, men det minns jag inte nu.
av chrippa1
#1318606
Hej.
Finns ju blåtand för musikdelen att koppla in på aux.
Köpte min från Volvotech och det tog 5 minuter att koppla in.
Telefondelen fungerar som vanligt.
En finfin lösning.
#1318613
chrippa1 skrev:Hej.
Finns ju blåtand för musikdelen att koppla in på aux.
Köpte min från Volvotech och det tog 5 minuter att koppla in.
Telefondelen fungerar som vanligt.
En finfin lösning.
Aha, tack för tipset! Det måste jag kolla in.


Skickat från min G8231 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Steffe3
#1318898
Tompan60 skrev:Någon som vet hur ljudet är på vparts prylen. Är det värt pengarna.
Det är väl kanske inget jag skulle använda till att tävla med kanske, men för dagligt bruk duger det helt klart.
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]