Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xAx
#1317786
Trodde det var positionsljus. Utgick från vad som stod på displayen: "Glödlampsfel. Positionsljus". Parkeringsljus kan nog fylla sin funktion i någon situation, dock har jag aldrig behövt använda det under mina drygt 30 år som bilägare.
Användarvisningsbild
av apersson850
#1317852
Positionsljus och parkeringsljus är samma sak. Positionsljuset är det som lyser när du slår på parkeringsljuset.
Jag har stannat ibland där det har varit motiverat att ha det tänt. Om det sen beror på att jag har hunnit köra bil i 40 år ska jag låta vara osagt. Det är väl olika vilka situationer man hamnar i. Jag är uppvuxen i ett lastbilsåkeri, och har även kört lite grand yrkesmässigt, även om jag snart gav mig in i en annan bransch. Men ställer man ett lastbilsekipage längs vägen på kvällen vill man gärna att det ska vara upplyst. Personbil och husvagn är också ofta mer motiverat att ha tänt, eftersom det tar större plats än bara bilen.
Moment hjulagerbyte fram

Någon som har alla moment/åtdragning v[…]

Däckslitage insidan.

Har en citroen c3 2005 som sliter däck p&arin[…]

Kan det vara vevaxelgivaren som gett upp?

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n[…]