Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Andreas8435
#1316525
Hej jag e helt ny här så ha överseende me de. Jag har ett dilemma med min volvo v70 2.4 d 2008
Bilen e orkeslös totalt orkeslös jag har följande felkod p0004 alltså på bränslesidan
Sedan har jag på första å andra glödstift..
När jag tar bort felkoder och testkör går bilen som den ska den blir aldrig orkeslös under första uppstarten efter man raderat koder men när man stänger av bilen å startar igen så e den slö igen tills man raderar koder då kod p0004 någon som känner till detta?? Har bytt commonrail pump pga läck. Och bytt virvelspjäll.. Detta fenomen kom efter dessa byten. provkörde (inte) bilen mellan dessa två saker utan körde först när både pump och spjäll va bytt å då gick bilen bra tills jag stängde av den.. Bilen gick bra innan jag bytte dessa saker.. Mvh Andreas
Användarvisningsbild
av drlecter
#1316832
Har du kört en kalibrering av virvelspjället? Det ska man göra. Jag fick felkod på min d5 efter byte. Efter kal ok. Min gick dock ok med felkod..

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]

Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]