Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1317672
Jag har frågat på volvocars nu och intervallet ändrades 24 April och ingen Goodwill från Volvo får man heller.

Tycker det är dåligt att de inte skickar ut till oss ägare,kunde ju kommit med utskicket från Volvokortet eller sms och gärna innan ändringen trädigt i kraft.
#1317673
PalleH skrev: tis 21 maj 2019, 14:45 Jag har frågat på volvocars nu och intervallet ändrades 24 April och ingen Goodwill från Volvo får man heller.

Tycker det är dåligt att de inte skickar ut till oss ägare,kunde ju kommit med utskicket från Volvokortet eller sms och gärna innan ändringen trädigt i kraft.
Vill du lägga ut exakta texten vad du fick till svar?
Stämmer nog ganska bra med datum, min pst sa att de hade fått detta meddelandet för 2-3 veckor sen.
Nä, Bilia/Volvo har min mailadress, hemadress, tillgång till utskick via volvokort och telefonnummer. Info man får i dessa kanaler brukar vara begränsat till spam som "kom o köp en ny takbox" eller "dags att titta på ny bil".
#1333173
Fick också idag reda på att Volvo ändrat från 24 000 till 15 000 för kamremsbyte. Inte heller har man fått något brev om det eller info? De borde iallafall gå ut med det globalt eller meddela sina kunder just med VEA att det är ändrat.
#1333222
Jag bytte min på Volvo i sommras i samband med service för 6000:-,hade jag haft serviceavtal så hade det inte kostat något extra har jag hört nu.

Att jag inte tog serviceavtal ångrar jag nu,för jag trodde inte man skulle få betala 5000:- för ett oljebyte ... :-/

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]