Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1315982
Här går det en kille och byter rutor dagligen (på åf) så fel har de inte. Men jag gillar min glasmästare jag, fixar till rostiga rutramar, tennar och lackar, istället för att repa och kladda som 99% av alla andra.
av Cox
#1316019
Jag hävdar att reklamen är helt felaktig, där jag bor byter inte åf några rutor. Dom tar emot bilen men sen körs den till glasmästare, dom har ingen som kan byta rutor och tack och lov att dom har vett att inte försöka
#1316029
Här hos mig är det tvärtom, ÅF fixar bilen galant å den är städad å fin efter bytet. Lokala glasmästarfirman sabbar bil efter bil här tyvärr, repar lack, har sönder grejer å kan inte montera tillbaka rätt å bara skyller ifrån sig tyvärr...
#1316059
Jag har sett dem byta ruta på Ahlberg bil, där jag köpt bilen. Inte blir det sämre än när någon annan gör det. Det är uppenbarligen skillnad på olika återförsäljares verkstäder.
#1316078
Japp. Värsta hittils för mej var på ryds för 100 år sedan, fick en s70 ruta som inte var välvd rätt. Men det fixade grabbarna med brytbladskniven i kompositen längst fram på instrumentbrädan...
#1316290
Glas byter man lämpligast hos en glas(!)mästare...
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]