Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av remus
#1306291
Goddag, har i dagarna införskaffat mig en xc70 my15. Märkte igår att pdc:n inte reagerar. När jag lägger i backen får jag upp bilikonen men den reagerar ej på hinder, varken visuellt eller via ljud. (Har provat backa till riktigt nära).
Kollade på konsolen och lampan är tänd så den skall vara aktiverad. Har heller inga felmeddelanden eller konstanta pip. Är det ngt jag borde känna till som jag missat eller kan det helt enkelt vara så att det är trasigt?
Användarvisningsbild
av StefanN
#1306356
Kan det va nåt med ev dragkroksmodul? Att den tror att släp är inkopplat för då sätter man ju den ur spel.
Användarvisningsbild
av remus
#1306365
Tack för era svar, köpt den hos en mindre handlare som antagligen inte själv kan åtg det. Rör det sig om en mindre summa (om nu felet är lätt åtg hos Volvo och inga trasiga sensorer) så betalar jag hellre själv för enkelhetens skull. Någon som vet vad en felsökning kan kosta?
Användarvisningsbild
av apersson850
#1306397
En del medlemmar här har VIDA, och kan kanske tänka sig hjälpa till för en mindre penning än så.
#1306403
Tar tacksamt emot all hjälp om någon i mellanskåne sitter på en, mot betalning såklart!

Edit! Damen i hushållet sade att den pep till igår, så idag gjorde jag ett test med att gå runt bilen och allt fungerade, jag måste ha ”träffat” väldigt fel eller inte vågat köra tillräckligt nära tidigare. Skönt!

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]