Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av euroman
#1303972
Hej på er!

Har sökt runt men hittar inget vettigt!

har lust att uppgradera högtalarna i min v70, när jag startar stereon så är det en skottskadad bil utan text vilket måste betyda performance?

isåfall vad behöver man för att uppgradera till High Performance? sätter man i orginal steg, behövs mjukvara då?

eller har ni andra tips?

bilen är en v70ii -08

Mvh Martin
av dannesk
#1303976
Det går inte! Performance har inte samma kablage som High Performance så det går inte uppgradera. Du får byta till eftermarknad slutsteg osv.
av euroman
#1303980
dannesk skrev:Det går inte! Performance har inte samma kablage som High Performance så det går inte uppgradera. Du får byta till eftermarknad slutsteg osv.
Tack för svaret! aha då är jag med, nästan orolig för att det skulle vara så, tänker om man bara byter till HP högtalare så orkar inte performance stegen ens driva grejerna så det låter lika dåligt?
Användarvisningsbild
av StefanN
#1303993
Vart ju inte sämre i vart fall. Kostade ju i princip inga pengar alls från Bildelsbasen så det va inget att tveka på.
StefanN skrev:Inspirerad av Briander så beställdes det fyra "High Performance" högtalare till dörrarna.
Stor skillnad på magneterna.
Bild

Bild
av euroman
#1303999
StefanN skrev:Vart ju inte sämre i vart fall. Kostade ju i princip inga pengar alls från Bildelsbasen så det va inget att tveka på.
StefanN skrev:Inspirerad av Briander så beställdes det fyra "High Performance" högtalare till dörrarna.
Stor skillnad på magneterna.
Bild

Bild


oj stor skillnad! bytte du diskanterna med? vet du om det satt diskanter bak original? :)
av kalles123
#1304441
Jag bytte alla högtaiare i min v70 bytte diskanterna i framdörrarna med.Bak satt inga orginal men jag satte dit där med. Låg ett kablage gömt som jag använde. Det blev jätte stor skillnad på ljudet tycker jag helt klart värt det jag betalde för alla 8 högt
Mvh kalle
Öppna bilen

Vet ej hur det gått för TS, men fö[…]

Var hos forhandler i dag og fikk fastslått a[…]

Går ju att byta bara själva gummit med […]

Nytt avgasrör B234F

Besiktigat 745-an idag. Blankt papper (så kl[…]