Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Frozen1985
#1304492
euroman skrev:
StefanN skrev:Vart ju inte sämre i vart fall. Kostade ju i princip inga pengar alls från Bildelsbasen så det va inget att tveka på.
StefanN skrev:Inspirerad av Briander så beställdes det fyra "High Performance" högtalare till dörrarna.
Stor skillnad på magneterna.
Bild

Bild


oj stor skillnad! bytte du diskanterna med? vet du om det satt diskanter bak original? :)
jag kommer in här och har samma funderingar som Euroman(Martin).
Du har inte kvar artnummer på dessa högtalare för framdörrar & bakdörrar?

Tack på förhand.
av LundgrenR
#1304743
Jag skulle montera nya högtalare i min också men fick veta att det inte var lämpligt för där är fel Ohm. Detta kan skada radion. Högtalare till radio med slutsteg har inte samma Ohm. Men tydligen fungerar det. Tittar man på bilderna på bildelsbasen så är det olika Ohm.
Rickard.
Användarvisningsbild
av apersson850
#1304904
kalles123 skrev:Jag hade performance alltså snik ljudet Mvh Kalle
OK. Min bil har High performance multimedia från fabrik, så den är nog redan på den nivån då.
Användarvisningsbild
av Mabuse
#1304941
LundgrenR skrev:Jag skulle montera nya högtalare i min också men fick veta att det inte var lämpligt för där är fel Ohm. Detta kan skada radion. Högtalare till radio med slutsteg har inte samma Ohm. Men tydligen fungerar det. Tittar man på bilderna på bildelsbasen så är det olika Ohm.
Rickard.
Det beror på vad det är för ohm på högtalarna och hur slutsteget är konstruerat. Jag är skeptisk till att det skulle vara så allvarligt. Men det är klart att om de nya högtalarna skulle vara på 2 eller 3 ohm, och slutsteget är gjort för 8 ohm, då kan det bli problem. Men 4 eller 8 ohm borde inte vara något problem.
Vad är det för ohm på högtalaren?

Jag tror jag har fattat hur det fungerar, ni f&ari[…]

Volvo V50 "Mr White"

Tjusigt med mätartavlorna! 8-) Tackar s&[…]

B230F motor, lågmilad

Jag håller på att dieselkonvertera en […]

Billigaste lösningen är att ersätta[…]