Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av joelkf
#1301157
Som påpekats hade jag såklart fått reda på det här innan jag köpte bilen om jag frågat specifikt efter historiken hos ÅF när jag väl var och klämde och kände. Helt klart valid point att man som köpare har undersökningsplikt. Kanske är för mycket att hoppas på att tro att ÅF frivilligt ska dela med sig av sådan info för spekulanter? Är det nu så är det väl a lesson well learned till nästa gång. Enligt felkodsinfon är ju funktionen opåverkad så det är mest att det är störigt med en felkod som aldrig försvinner. För som jag fattar det är de här koderna inte möjliga att släcka med mindre än att den SRS-enheten plockas ut och minnet rensas mha direktinkoppling i dator för att sedan återmonteras. Känns ju sjukt drygt isf men är väl inte hela världen 😅
av Kimmen90
#1301169
Felkoden finns säkert där för att visa just det den säger, att bilen varit med om en olycka. Tycker personligen det är bra att den inte går att radera.

Monterade in en CarPlay box i bilen. Känns[…]

Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]