Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av joelkf
#1300293
Jamen 200+ delar räknas väl som laga förfall va? 😂
av least
#1300356
I Sverige finns inget krav på att man måste informera om tidigare skador.
Man utgår från att bilen har lagats på ett fackmannamässigt vis.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1300393
Jag har aldrig någonsin träffat en bilförsäljare som har berättat om vika bilar som han har till salu i hallen som har varit krockade. :-o :-o :-o
av Lövet
#1300405
joelkf skrev:Hoppsansa, stort tack för hjälpen och infon halvgute! Inte nu för att det behöver göra någon skillnad för bilens prestanda nu osv men visst fan känns det märkligt att inte få info om det av säljaren?
Man kan tycka det men det finns inga skyldigheter alls i Sverige att upplysa om krockar så länge de lagats enligt tillverkarens instruktioner. De anses felfria då. Mycket fler bilar än man tror har krockats. Tittar man på 6-7 år gamla bilar så är det nästan svårt att hitta någon som inte fått karosslagningar.
av dannesk
#1300433
Jag kollar alltid historiken hos ÅF när jag köper bil för att få info som i typ detta fall och undersöker alltid så mkt som jag bara kan, en omlack är nästan alltid lätt att se. Köper själv aldrig en bil om det varit utsatt för en krock eller större karossreparation eftersom en större reparation aldrig blir bra och säljaren är ju inte skyldig att upplysa om detta.
av borstarmicke
#1300496
Märkligt att de inte lyckats nolla alla felkoder efter en sån rejäl reparation, tycker man ju en volvoverkstad borde fixat efter en "fackmannamässig" reparation...
Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Hur var dom andra värdena? Vet du det kan det[…]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]

Hej Har mycket dåliga torkarblad till str&a[…]