Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1300067
Hej!

Jag lyckades backa på en cementkant utan att kollisionsdetekteringen ingrep. Kanten var så låg att den där bakre svarta plastdelen (undre kofångaren) som sensorerna sitter i blev rejält repad och behöver bytas. Vart kan jag beställa denna del? Har kollat på vparts.se men kan inte hitta den. Måste man besvära volvohandlaren om detta?


/TK421
#1300068
TK421 skrev: mån 18 feb 2019, 20:26 Hej!

Jag lyckades backa på en cementkant utan att kollisionsdetekteringen ingrep. Kanten var så låg att den där bakre svarta plastdelen (undre kofångaren) som sensorerna sitter i blev rejält repad och behöver bytas. Vart kan jag beställa denna del? Har kollat på vparts.se men kan inte hitta den. Måste man besvära volvohandlaren om detta?


/TK421
Vilken av modellerna i denna del gäller det? Årsmodell?
#1300094
Leta på bildelsbasen. Beställde därifrån när jag gjorde detta viewtopic.php?f=70&t=137123
#1300192
TK421 skrev:Det är sant, hade lite bråttom och glömde skriva att det är en V70 MY16 Classic

Finns ju på bildelsbasen, men då den påbackade delen endast är nån månad gammal vill jag sätta dit en ny.

/Tk421
Det förstår jag, det är ändå några delar jag beställt därifrån som bara rullat högst 2-300 mil.

Annars är ju din ÅF den du beställer nya delar från
#1300625
StefanN skrev:
TK421 skrev: men då den påbackade delen endast är nån månad gammal vill jag sätta dit en ny.

/Tk421
Backar du på den ofta? Bilen är ju tre år gammal så en beg färgar väl in ganska bra ändå?
Haha nej verkligen inte. Är extremt försiktig när jag kör bil, då jag vet vad det brukar kosta att fixa kaross-skador. Vi köpte bilen i vintras och då hade förra ägaren fått skador där bak, så man bytte kofångare och baklucka. Sen har frun lyckats backa på nån cementgris eller liknande som tack och lov endast skrapade denna svarta plastdetalj. Bilen är i nyskick i övrigt därför är det så trist med denna skada. Jag kollade under och den sitter fast bara med två skruvar så det borde vara en enkel match att byta den själv. Antar att man bara tar bort backsensorerna från den gamla delen och snäpper på dem på den nya.

Får kolla med Volvo hur man beställer denna del. Den borde inte kosta mycket. Trodde faktiskt att man kunde beställa de flesta delar själv på nätet, men tydligen inte. Det verkar mest vara stylingtillbehör.

/TK421
Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.