Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1298810
Hej!
Vid två tillfällen i vinter har vi fått varningslampa motorsystem service erfordras samtidigt som bilen inte svarat riktigt på gaspådrag. Bilen är uttagen 2009 och har gått 13 600 mil
Mekonomen har läst ut
P00BD00 Luftmassemätare för stor luftmassa
P009600 Sugluftstemperatursensor 2 rad 1 signal utanför området
De tror att det ganska säker beror på att LMM behöver bytas och har gett offert på 4000 för det.
Efter lite googling kom jag fram till att jag borde kunna ordna det själv samt att skruvat.se säljer samma Bosch LMM betydligt billigare än Mekonomen. Därför beställde jag från skruvat och fick hem paketet idag.
Nu är jag lite fundersam. Jag har fått en Bosch-kartong med rätt modellbeteckning och en Bosch-försegling av locket som ser schysst ut. Vänder man på kartongen ser botten lite konstig ut samt att den är igentejpad med genomskinlig packtejp. Jag klippte upp förseglingen och tittade i kartongen. Från insidan syns tydligt att kartongen varit öppnad och sedan igentejpad. LMM har ett täcklock för ena öppningen men inte för andra.
Bör jag skicka tillbaka delen eller vågar jag montera den ändå? Hur känslig är den?
Planerar ringa till skruvat men tänkte att jag kanske kunde få några kloka ord här först.

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]