Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hymmialainen
#1298434
Hej,

Jag är total nybörjare på detta och uppskattar all hjälp jag kan få.

Idag har jag en Volvo v70 2012 Summum. Jag har med en "digital skärm" 5" tror jag det är (den lilla).

Jag bor dock nu utomlands och där jag bor hade jag verkligen behövt navigation, jag har sett en video på nätet där en snubbe byter cd spelaren till dvd spelaren och sedan får navigation.

Är detta möjligt att göra? måste jag även byta till den större skärmen? Vilka delar behöver jag för att detta skall funka?

Tack !
av Tompan60
#1298445
Varför inte bara köpa en lös Navigator typ Garmin med europakartor och life time kartuppdateringar för ca 2000 kr. Bättre. Enklare och billigare...

trafikuppdateringar blixtsnabbt vid köer krockar mm och automatiskt omräkning av ny väg då.

Uppdaterade kartor och menyer 3-4 ggr/år. Snabbt via dator. Flyttbar mellan olika bilar

Jag är nöjd med den lösningen...
#1298455
Jag har kollat på den lösningen också, gillar dock inte alla kablar och annat som är ivägen och dessutom så anser jag att det är mycket snyggare när navigationen är inbyggd i bilen. Utöver detta så blir detta som ett litet projekt att leka med.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1298559
Har i de två senaste bilarna dragit kabeln så här, gömd bakom instrumentbrädan :-) Följde dessutom med en extra laddkabel samt ventilationsgallerfäste så den har varit med i diverse hyrbilar med.
1.jpg
1.jpg (42.2 KiB) Visad 814 gånger
5" skärm är den lilla och 7" är den stora

Här är hur du går tillväga. Ska inte säga det egentligen med det blir nog nära på billigare att byta bil, tror det går loss på en 7000:- minst iaf
#1298590