- ons 06 feb 2019, 15:19
#1297532
Som kuriosa kan jag bidra med min historia. Köpte en fabriksny Volvo 940 1992. År 2001 började kylaren läcka, varpå den byttes och mängden kylarvätska som rann ur kylaren kompletterades. År 2004 började en slang läcka. Slang byttes och en liten mängd förlorad kylarvätska ersattes. Några år senare gav termostaten upp, varpå den byttes och kylarvätska kompletterades. År 2012 började åter kylaren läcka, varpå den ersattes och en liten mängd kylarvätsa kompletterades. Bilen har nu gått problemfritt (med undantag från byte av slitagedelar som bromsar, avgassystem, stötdämpare, fjädrar, batteri, filter, tändstift ... ja, ni vet vad jag menar) i ca: 52.000 mil och går fortfarande hyggligt. Kylarvätska som kompletterats fr o m 1992 to m idag bedömer jag till 1-2 liter, resten är kvar sedan den rullade ut från fabrik. Hur är det då med rosten? Jo, den finns det gott om, men på helt andra ställen än i kylsystemet.
- Bees don't waste their time explaining to flies that honey tastes better than shit.