Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Euro6
#1295329
Är bara 3 veckor sen drygt jag gick över från Japanskt till Volvo efter att ha spanat frenetiskt på alla bilsajter och till slut fann jag den till "rätt"pris med det jag ville ha + lite till som jag såg senare på min Volvo när jag reggade mig.

Som nån nämnde så är ju fjärrstyrning på dieselvärmaren via VOC helt klart bäst enligt mig👍

Adaptiva farthållaren är ju en trevlig pryl med, vet dock inte vilket paket den ingår i eller om den är standard från ett visst år.

Jag laddade iaf ner utrustningsvalen för den modellen jag var ute efter för att se vad som ingick.

Om det nu blir av med en V70 15,16 så fråga om bränsleslangen är bytt eller ej, en bilfirma borde väl fixa det innan försäljning efter att vetskapen kom till känna.

Som sagt, inte alltid allt nämns vad som finns på bilen vid annons, Min V70 Momentum Be Pro 15 2WD så fick jag reda på i efterhand att den var Buissnes Eudition PRO vilket var trevligt liksom Lastpaket, driversupport samt klimatpaket😁

Så tyst bil har jag aldrig ägt som denna, man får liksom hålla koll på varvet🙂 komforten är ju suverän, hade en Mazda Sport 2.2D innan med styv fjädring och den var visserligen roligare att köra men otrevlig på ojämt underlag.

Var faktist inne på en XC 70 först men efter lite betänketid så avstod jag dels för högre pris, behöver inte 4hjulsdrift året runt, högre bränsleförbrukning. För samma peng en nyare bil med lägre mil.. Enkelt😉

Lycka till med det ev. Bil köpet
#1295456
Adaptiv farthållare kunde man köpa löst, men det gjorde ingen vettig människa. Normal ingick det i Driver Supportpaketet. Det paketet var standard på Classicmodellerna, 2016.

Jag, eller rättare sagt vi (har två stycken) kör XC70. Priset är som det är, fyrhjulsdriften behövs året om och förbrukningen är lägre, för den slirar ju inte hela tiden! :-)

Finns backventil på Biltema för en dryg[…]

Jag tror jag har fattat hur det fungerar, ni f&ari[…]

Volvo V50 "Mr White"

Tjusigt med mätartavlorna! 8-) Tackar s&[…]

B230F motor, lågmilad

Jag håller på att dieselkonvertera en […]