Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1291671
Jag har ungefär samma problem. Motorn över 100 grader, bara värme på passagerarsidan, nedre kylarslangen iskall. Har bytt termostat (ett helvetesjobb) tempgivare, rengjort systemet med maskindiskmedel, men likadant ändå.
Nån bra idé på nästa steg?
V70 2,4D 2010
#1291741
Hej! Jag gick på magkänslan idag efter jobbet sladdade in till rejmes o hämtade en ny termostat kastade bort den gamla o tog trädgårdsslangen och spola igenom värmepaketet och slänge dit den nya termostaten👍 Vips håller den sig bra i temp bra med värme i kupén o nedre kylarslangen lite små ljummen övre jävligt varm så problemet är åtgärdat tack för alla tips! ;-)
#1291831
Du skriver inget om ny glykol, men vi hoppas du hällde i det också? Det är superviktigt med glykol. Inte bara för frysskydd. Det innehåller korrosionsskydd också.
Även om man kör i tropikerna måste man ha glykol med korrosionsskydd. Dessutom, med glykol höjer man kylvattnets kokpunkt till någonstans 108°C. Sedan har man trycksatt kylsystem också. Då kommer man upp i en kokpunkt på ca 120°C.
#1293518
clintan skrev:Hej har du fått ordning på värmen?
Jag har samma problem,
Inte läst i tråden?

"Hej! Jag gick på magkänslan idag efter jobbet sladdade in till rejmes o hämtade en ny termostat kastade bort den gamla o tog trädgårdsslangen och spola igenom värmepaketet och slänge dit den nya termostaten👍 Vips håller den sig bra i temp bra med värme i kupén o nedre kylarslangen lite små ljummen övre jävligt varm så problemet är åtgärdat tack för alla tips! ;-)"

Det här är en helt annan värld &aum[…]

Har kört 200 000 mil med sin Tesla Rekordbil[…]

Volvo V50 "Mr White"

Tjusigt med mätartavlorna! 8-)

Såg på protokollet att du också […]