Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1284567
Hej!

Har upptäckt att den bakre vindrutetorkaren har ett lite halvjobbigt tjutande för sig när den går. Har inte haft bilen så länge och eftersom sommaren varit så torr så har dom ju inte gått så mycket så kan inte svara på säkert om det alltid varit så. Bilen är från 2016 så den är ju relativt ny. Det hörs normalt inte när man kör men när man saktar in i rondeller eller liknande eller står still så hörs det tydligt. Spelade in ljudet, normalt eller inte? Tänkte jag skulle fråga innan jag ringer verkstaden. Det är det tjutande ljudet jag tänker på. Det andra antar jag är normalt motorljud

https://streamable.com/ee2zk
#1285198
Hade samma problem med missljud på min V70 my11 och den motorn byttes på begagnatgarantin. Med stor sannolikhet kan det vara tidigare ägare som lagt i backen med fastfrusen baktorkare när framtorkarna är på så den bakre motorn tagit stryk. Därför är denna urkoppling av funktionen bland det första jag gör på mina Volvobilar.

Byte till sommarhjul med nya däck på. […]

Kina

Okej tack ska undersöka detta vidare

Möjligt att dom försökt bryta rattl[…]