Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Arve1
#1284197
BildHejsan, har problem med min bil som går som påsen nötter när den känner fört..
Har fått ut fel koder på lmm också gaspedal. (Se bilden)

Den har hållit på nu 2v drygt, ibland kan den hacka 200 till 300 meter för att sedan gå normlat. Känns mest när man kör med jämn gas, gasar man på känns det inte. Men när fel meddelandet motor service erfordras har tänt sig och man gås upp den när man kör å släpper gasen för att direkt ge gås igen så tar det en stund innan den svara. Men felet kan försvinna om man ställer ner bilen en stund.

Har bytt lmm, men ingen succé

Så nu va jag ute å försökte tvinga fram felet, å lyckades alldeles utmärkt för även antisladdsystem tände sig å bil gick i" felsäkert läge". Koppla på datorn och typ alla tänkbara fel fick jag fram..

Någon som kan ha en idé?
av mattsson81
#1284208
Kolla så du inte har o kontakt i någon av kontakterna vid spridarna det kan ge massa random felkoder å gå illa ibland kan man se en gråaktig beläggning i själva kontaktstycket
av råsundatjuren
#1284235
Det kan vara glödstift cyl.3 och fem men verkar långsökt,finns kända ställen där kabelmattan blir skavd,ett är under friskluftröret som går från luftfitret,kan ligga och skava på kabelmattan under.
Sen en kabelmatta som ligger och skaver mot batterihyllan.
Har lagat en hel del kablar där.
Detta kan ge konstiga symtom. Kolla det på en verkstad,helst volvovst..
av Arve1
#1284238
Okej, ska gå ut å kolla kabelmattan. Ska även ta mej en tur å se om jag får tillbaka felen/felet. För jag har tagit bort felkoderna nu.
av Arve1
#1284904
BildNu är felet löst, kabelbrott vid batterihyllan 😊. Man fick ta bort batterihyllan för att se skaver på kabelmattan.
Bilagor
20181206_112611.jpg
20181206_112611.jpg (925.02 KiB) Visad 819 gånger

Kolla trycvärden och temperaturer på en[…]

Nästa elbil från Volvo?

I carup står det att Volvo ska presentera n&[…]

Superkort klipp men så här ser det ut f[…]

Hamnat i världens undergång. Ullared en[…]