- fre 30 nov 2018, 07:34
#1283597
Halloj!
Har en v70 2,4D 10 29600 mil
Förra året när vi åkte till fjällen så frös kylsystemet ca -30 ute + fartvinden.
Fick löst problemet på plats i fjällen. och körde hem utan problem.
Sen i våras bytte jag termostat spola igenom kylvätskesystemet och provtryckte det med gott resultat.
Fyllde upp systemet glad och nöjd.
Nu varnar bilen för låg kylvätske nivå när motorn är varm. Öppnar huven och tittar på behållaren och vattnet är mycket riktigt under MIN. Öppnar locket på behållaren (när motorn är varm) då stiger vattnet och är på MAX. på med locket igen kör i fem min varnar igen. Gör samma procedur som innan...
Alla slangar är relativt hårda att trycka på. Högt tryck i systemet? Ganska högt pys från locket på kylvätskebehållaren när det öppnas med varm motor.
Vad kan vara fel? fått olika förslag från olika verkstäder. Men vill höra era tankar innan jag delar med mig av dom. :)
Har en v70 2,4D 10 29600 mil
Förra året när vi åkte till fjällen så frös kylsystemet ca -30 ute + fartvinden.
Fick löst problemet på plats i fjällen. och körde hem utan problem.
Sen i våras bytte jag termostat spola igenom kylvätskesystemet och provtryckte det med gott resultat.
Fyllde upp systemet glad och nöjd.
Nu varnar bilen för låg kylvätske nivå när motorn är varm. Öppnar huven och tittar på behållaren och vattnet är mycket riktigt under MIN. Öppnar locket på behållaren (när motorn är varm) då stiger vattnet och är på MAX. på med locket igen kör i fem min varnar igen. Gör samma procedur som innan...
Alla slangar är relativt hårda att trycka på. Högt tryck i systemet? Ganska högt pys från locket på kylvätskebehållaren när det öppnas med varm motor.
Vad kan vara fel? fått olika förslag från olika verkstäder. Men vill höra era tankar innan jag delar med mig av dom. :)
Senast redigerad av 1 Bejan1985, redigerad totalt 0 gånger.