Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Joakim6945
#1280805
Tja,

Någon som vet var man kan hitta digitala instrumentpaneler (TFT DIM) förutom Bildelsbasen.se? Jag letar specifikt efter en för en S80 som kommer från en bensinare. Verkar svårt. Har letat i ett år snart nu.
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1280806
Eftersom Volvo inte har nån ordning på vilka bilar husen hamnar i (samma artikelnummer kan sitta i olika modeller), så är det ju lite rörigare :P Största hoppet är ju bdb/laga, alternativt ebay om du har tur.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1280808
Joakim6945 skrev: ons 14 nov 2018, 19:27 Tja,

Någon som vet var man kan hitta digitala instrumentpaneler (TFT DIM) förutom Bildelsbasen.se? Jag letar specifikt efter en för en S80 som kommer från en bensinare. Verkar svårt. Har letat i ett år snart nu.
Varför inte ta från tex. en V70? Det är väl samma....?
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1280810
fjohan82 skrev:
Joakim6945 skrev: ons 14 nov 2018, 19:27 Tja,

Någon som vet var man kan hitta digitala instrumentpaneler (TFT DIM) förutom Bildelsbasen.se? Jag letar specifikt efter en för en S80 som kommer från en bensinare. Verkar svårt. Har letat i ett år snart nu.
Varför inte ta från tex. en V70? Det är väl samma....?
Man skulle kunna tycka det, men för oss som eftermonterar så är det lite petigare av någon anledning. Kommer dock en bättre lösning snart förhoppningsvis, som öppnar upp alla varianter.
av Joakim6945
#1280820
Tack för svar. Jag har ju en adapter från Vesper Volvo och i dagsläget en instrumentpanel från en 2014 S80 D2:a. Allt funkar förutom bränslemätaren. OM man kunde få prova eller få någon sorts garanti att det skulle funka med en från en V70 hade jag ju köpt direkt. Jag vågar bara inte chansa.

Jag bopr dessutom i USA så det blir krångligare att skicka tillbaka.
Service

Gjorde storservice förra året på […]

Det finns fler trådar om liknande problem. D[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dröj[…]

Vi som beställt EX90

Inte för mig. Plastig interiör. Liten s[…]